Gradsko vijeće usvojilo dvije sasvim različite informacije o mjerenju kvaliteta zraka u Zenici

Published by Eko Forum on

Na sjednici Gradskog vijeća Zenica održanoj 20.11.2014. predstavljena su dva izvještaja o mjerenju kvaliteta zraka u Zenici u prvoj polovini 2014. godine, jedan koji je pripremila služba za ekologiju Općine/Grada Zenica, a drugi koji je pripremio Metalurški institut “Kemal Kapetanović” u Zenici. Iz izvještaja se vidi da se podaci koje daju mjerne stanice u vlasništvu Općine/Grada Zenica značajno razlikuju od onih koje daje Institut.

Kako na sjednici nije bilo izvjestilaca iz ove dvije institucije, a nijedan vijećnik gradskog vijeća nije učestvovao u diskusiji, predstavnik Eko foruma je ukazao na ove greške, nakon čega je Vijeće zaključilo da se ova dva, međusobno kontradiktorna izvještaja usvoje, a da se gradska Komisija za praćenje stanja okoliša zaduži da pripremi odgovore na postavljena pitanja.

Eko forum je ukazao da mjerne stanice nisu postavljene na odgovarajuće lokacije, da nakon dvije godine upotrebe još nisu kalibrisane, što znači da su podaci koji se prezentuju građanima apsolutno neupotrebljivi, i da se ne zna ko je odgovoran za to. Ukazali smo i na probleme sa serverom monitoring.zenica.ba koji je često u zastoju i ne vrši svoju funkciju, zatim na nekorištenje mobilnih mjernih stanica u vlasništvu Ze-Do kantona i Univerziteta u Zenici, te nepozivanje predstavnika Eko foruma na sjednice Operativnog štaba za provođenje mjera u slučajevima prekomjernog zagađenja.

Nakon 10 godina udara na naše zdravlje, potrošenih u praznoj priči koja nije riješila ništa krucijalno u ovoj oblasti, kako bi smo ovo zlo koje nas je zadesilo stavili u zakonom predviđenje okvire i standarde, vrijeme je da okrenemo priču o ArcelorMittal-u kao “dežurnom krivcu” na nekog drugog. Vrijeme je da se sa  neobavezujućih “Informacija” pređe na djela.

Razlike u mjerenju SO2
Greške monitoring servera

Na dijagramu su prikazane razlike u broju registrovanih prekoračenja dnevnog prosjeka sumpor dioksida u Zenici. Dozvoljeni broj prekoračenja tokom cijele godine je 3. Mjerenja gradskog sistema za monitoring pokazuju 20 do 50 prekoračenja, a mjerenja Instituta pokazuju 110 do 130 prekoračenja tokom samo 6 mjeseci.


Na dijagramu su prikazane razlike u rezultatima mjerenja mjesečnih koncentracija sumpor dioksida koje mjere Općina (prikazano žutom bojom) i Institut (prikazano plavom bojom). Jasno se vide razlike u rezultatima.


Internet stranica koja bi trebala ažurirati i prikazivati rezultate mjerenja svakog sata, ne pokazuje izmjerene vrijednosti, nego se dešava da podaci kasne i više dana. Na slici se vidi kako je komunikacija između mjerne stanice i servera prekinuta 19.11.2014, a dva dana kasnije, kad su koncentracije sumpor dioksida prešle vrijednost za proglašenje uzbune, to mogu znati samo oni koji vide gradski displej.


Radio televizija Zenica prenosi uživo sjednice Vijeća, ali je snimak sjednice nedostupan građanima. U prilogu možete pogledati dio sjednice na kojem se “raspravljalo” o spornim izvještajima.



0 Comments

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *